[tabslide]

Mindfulness w miejscu pracy

 

„Szczęście sprzyja przygotowanym umysłom” – Ludwik Pasteur

mindfulness

Nasz stres codzienny

Współczesne miejsca pracy obfitują w dużą ilość czynników stresogennych. Niestabilność zatrudnienia, szybko zmieniające się wytyczne, nowe projekty oraz wymagania w bardzo mocnym stopniu wpływają na nasze życie i zdrowie. Wychodzisz z pracy i jedziesz do domu. Niestety praca, nie wychodzi z nas tak łatwo, ponieważ myślami krążysz dookoła wydarzeń z pracy i innych spraw. W pewnym momencie możesz zauważyć, że jesteś coraz bardziej zestresowany, spada Twoja kreatywność i poziom energii. Jeśli czujesz, że jest tak w Twoim przypadku, to bardzo możliwe, że podobnie mają Twoi szefowie, koledzy, podwładni. W takiej chwili dobrym rozwiązaniem może być
trening Mindfulness. Być może nie zmieni on otoczenia wokół Ciebie, ale pozwoli Ci mieć większy dystans do swoich myśli oraz bardziej być “tu i teraz”.

Autopilot

Trening uważności daje nam możliwość dostrzeżenia co dzieje się z nami w sytuacji stresowej i pozwala nam wybrać sposób naszej reakcji. Dzięki Mindfulness jesteśmy w stanie osłabić nasz nawykowy sposób funkcjonowania oraz zmniejszyć poziom naszego stresu.

Mindfulness w pracy – korzyści

Badania potwierdzają skuteczność praktyki uważności w redukcji stresu oraz utrzymaniu dobrego samopoczucia. Coraz częściej pojawiają się kolejne opracowania potwierdzające jego przydatność w zwiększeniu produktywności oraz odporności psychicznej. Firmy wykorzystujące Mindfulness wśród pozytywnych efektów wymieniają:

● redukcję ilości absencji oraz odejść
● poprawę funkcji kognitywnych
● poprawę produktywności
● polepszenie relacji pracodawca/pracownik/klient
● zwiększoną satysfakcję z pracy

Jakie firmy używają Mindfulness?