[tabslide]

Ośmiotygodniowy Kurs Redukcji Stresu wg MBSR

 

Uważność

Uważność w codziennym życiu nie ogranicza się tylko do formalnego treningu, ale oznacza zmianę podejścia do wszystkiego co się nam przytrafia.

Góry Zmiennicy

Uważność pozwala nam zająć zarówno pozycję świadomego obserwatora jak i przeżywać życie w pełni, bez tracenia cennych chwil, których nie można później odzyskać. Uważności nie da się poznać poprzez przeczytanie książki i wysłuchanie wykładu – uważność jest doświadczeniem.

Poprzez formalne i nieformalne metody każdy może poczuć co znaczy być obecnym tu i teraz. Nie zawsze mamy wpływ na to co nam się przydarza, ale dzięki praktyce uważności możemy zmienić nasz sposób przeżywania i wyłączyć naszego „autopilota”, który kieruje naszym życiem w nawykowy sposób.

Trening Mindfulness prowadzi do zwiększenia jakości naszego życia oraz daje praktyczne metody jak radzić sobie w stresujących sytuacjach, stanach depresyjnych lub przy doświadczaniu bólu.

Co to jest MBSR?

MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction – system redukcji stresu oparty na technikach uważności oraz psychologii behawioralnej.

Program redukcji stresu oparty na uważności (Mindfulness Based Stres Reduction) został opracowany przez Jona Kabat-Zinn wraz ze zespołem w Klinice Redukcji Stresu Uniwersytetu Medycznego Massachusetts w roku 1979. Początkowo program został stworzony, aby pomóc pacjentom w pracy z bólem oraz innymi schorzeniami.

Program łączy w sobie techniki medytacyjne wraz z delikatnymi formami ruchowymi mającymi wzmocnić świadomość ciała, aby poczuć się w nim lepiej, mieć z nim lepszy kontakt i być bardziej uważnym na jego potrzeby i sygnały. W programie stworzonym przez Kabat – Zinna formy ruchowe związane były przede wszystkim z jogą. Dziś w naszym programie wykorzystujemy jogę, techniki Qui Kung oraz elementy z metody Feldenkreisa.

Techniki medytacyjne pomagają zredukować stres, wyciszyć myśli oraz pomagają nam odkryć na nowo co to znaczy relaks. Dodatkowo pomagają nam wyłączyć naszego „naszego autopilota”, który sprawia, że w bardzo wielu ważnych sprawach działamy w nawykowy sposób.

Metoda MBSR

Opis Kursu

Aby wiedzieć więcej….

Kurs w Twoim Mieście

Jeśli nie widzisz oferty naszego kursu w swoim mieście lub wolałbyś inne terminy, skontaktuj się z nami. Jeśli znajdziesz grupę 5 osób, otrzymasz 50 % zniżki, przy grupie 10 osób zaoferujemy Ci kurs za darmo.


Dla Kogo?

Kurs redukcji stresu skierowany jest dla osób zainteresowanych zmniejszeniem wpływu jaki stres ma na naszą codzienność. Szczególnie pożyteczny może być on dla osób:
  • odczuwających stres oraz zmęczenie
  • doświadczających wypalenia zawodowego
  • z zaburzeniami psychosomatycznymi
  • z problemami z koncentracją
  • z problemami z zasypianiem
  • zainteresowanych lepszym funkcjonowaniem
  • chcących poprawić jakość kontaktu z innymi w zabieganym życiu

Korzyści z kursu

Przez ostatnie 30 lat dziesiątki tysięcy uczestników podobnych kursów doświadczyło pozytywnych efektów praktyki uważności w swoim życiu. Wielu z uczestników wspomniało o efektach takich jak:
  • zmniejszenie somatycznych i psychologicznych objawów stresu, depresji
  • bardziej efektywne radzenie sobie ze stresem krótko i długotrwałym
  • zwiększona umiejętność relaksu
  • poprawa pewności siebie oraz samooceny
  • więcej energii oraz entuzjazmu
  • poprawa koncentracji, zdolności zapamiętywania oraz efektywności
  • łatwiejsze radzenie sobie z negatywnymi myślami

Forma kursu:

  • Czas trwania: 8 tygodni – spotkania 2,5 godziny
  • Dzień uważności 7 godzin – całodniowa praktyka uważności z przerwą na wspólny posiłek
  • Pomiędzy spotkaniami samodzielne ćwiczenia do wykonywania w domu
  • Materiały i nagrania udostępniane podczas kolejnych spotkań
    Przed Kursem
    Kurs MBSR może nie być odpowiedni dla wszystkich. Jeśli jesteś w trakcie leczenia psychiatrycznego, przeżywasz nawrót depresji, pracujesz z przeżytą traumą lub borykasz się z innymi przypadłościami, kurs MBSR może nie być najlepszym rozwiązaniem. Przed każdym kursem, spotykamy się z każdym z naszych kursantów, tak aby odpowiedzieć na wszelkie pytania oraz zdecydować wspólnie czy kurs MBSR może być dobrą inwestycją w danym momencie.

Program kursu:

  • Pierwsze spotkanie: Uważność.
  • Drugie spotkanie: Koncentracja na chwili obecnej.
  • Trzecie spotkanie: Co to jest stres?
  • Czwarte spotkanie: Jak sobie radzić ze stresem?
  • Piąte spotkanie: Uważność myśli.
  • Szóste spotkanie: Uważność emocji.
  • Siódme spotkanie: Współczucie i współodczuwanie.
  • Ósme spotkanie: Uważność na co dzień. Przyszłość po zakończeniu kursu.