[tabslide]

Zwi─Öksz emocjonalne IQ

Badania naukowe wykaza┼éy, ┼╝e mindfulness powoduje zmiany w obszarach m├│zgu bior─ůcych udzia┼é w procesie uczenia si─Ö i zapami─Ötywania oraz zwi─ůzanych z emocjami i empati─ů.

 

Wp┼éyw mindfulness na inteligencj─Ö emocjonaln─ů.

Dodatkowo może ona wpływać pozytywnie na obniżenie poziomu hormonu stresu kortyzolu.

Jest to bardzo wa┼╝ne, poniewa┼╝ stres uruchamia reakcj─Ö ÔÇ×walcz lub uciekajÔÇŁ w systemie nerwowym, aby cia┼éo mog┼éo zareagowa─ç odpowiednio do niebezpiecze┼ästwa. Kiedy taka reakcja zostaje aktywowana organizm przechodzi do trybu przetrwania: wy┼é─ůcza uk┼éad trawienny, zatrzymuje wzrost i os┼éabia system odporno┼Ťciowy. Kiedy niebezpiecze┼ästwo mija tryb ten powinien zosta─ç wy┼é─ůczony.

Niestety strach i niepok├│j mog─ů podtrzymywa─ç stres, nawet kiedy go nie potrzebujemy. Wp┼éywa to negatywnie na nasze funkcje umys┼éowe i uniemo┼╝liwia w┼é─ůczenie uk┼éadu przywsp├│┼éczulnego w systemie nerwowym. Uk┼éad ten odpowiedzialny jest za regeneracj─Ö, obni┼╝enie ci┼Ťnienia krwi i spokojny rytm bicia serca.